The Nervous System Role-play



The Nervous System Play

In Primary education, the human body is a consistent theme. But working in our STEAM lab enabled us to take what we had learned one step further.
We started the lesson wondering: “What happens in our body, when we see something that we cannot resist the temptation to touch, but finally turns out to be hot?”
Throughout the two weeks,  children were working on models from different parts of the nervous system. They needed to get through the contents in order to make the best models from different parts of it: neurons, brains, central nervous system, arms, hands and skin. At the same time they were building the models they were able to answer the challenged questions.
Instead of a regular presentation, “we wrapped up our bodies”, so we performed a short role-play to answer our initial question we wondered before when we started our lesson. 


En toda primaria el estudio del cuerpo humanos es algo recurrente. Pero, trabajar en nuestro laboratorio de STEAM nos ha permitido ir más allá en nuestro aprendizaje.
Comenzamos la lección preguntándonos ¿Qué pasa en nuestro cuerpo cuando vemos algo que no podemos evitar tocar y resulta que está caliente?
A lo largo de las semanas los niños construyeron maquetas de las diferentes partes del sistema nervioso. Necesitaban trabajar los contenidos para poder ir elaborando las maquetas que mejor se ajustaran a nuestro propósito: neuronas, cerebros, sistema nervioso central, brazos, manos y piel. A medida que avanzaban en la construcción de los mismos la pregunta-reto iba siendo contestada.
El día de la sesión de conclusiones, en vez de hacer una exposición al uso de los proyectos, representamos la obra de teatro del sistema nervioso que contestaba la pregunta que nos hicimos al principio del tema.

Comentarios