Learning from our Environment

DYED FLOWERS (Year 3)

To investigate on plant nutrition, and not to hold fast to an abstract idea, we decided to put white flowers in water with dye. Following the different steps of the scientific method they formulated their hypothesis stating that the flowers would be stained since the stem absorbs the water and nutrients and leads them to the different parts of the plant. The students observed the flowers over the week and could see how petals changed colour.



Students really enjoyed watching the nutrition process with their own eyes. It was practical as they could work in the garden, create mixtures of colours and settle scientific knowledge.



ANIMALS IN DANGER OF EXTINCTION (Year 3/4)

Year 3 and 4 received the same challenge: to raise awareness among the School Community about
some endangered species and the conservation of their ecosystems. Both courses worked in Natural Science class on living beings. Year 3 focused more on ecosystems and Year 4 on the study of different kinds of animals.



Students could work cooperatively, using artistic skills to create their own awareness campaign and using ICT to make videos and share them using QR codes in the final exhibition they prepared. It was a success that families and the rest of the Educational Community enjoyed alike!



LAYERS OF GEOSPHERE (Year 3)


The knowledge of planet Earth is of great interest to Year 3 students. But what can be done to make them really aware of the different layers that make up the geosphere? Making use of different colours play dough, they could create the Earth’s core, mantle and crust.



It was very rewarding for them to be able to experience and create their own planet Earth with its different layers. To be able to touch, create and concretize such abstract concepts makes them enjoy their learning much more.







FLORES TEÑIDAS (3º)
Para trabajar la nutrición en plantas, y no quedarnos en una idea abstracta, decidimos poner flores blancas en agua con colorante. Siguiento los diferente pasos del método científico formularon su hipótesis afirmando que las flores se teñirían ya que el tallo absorve el agua y nutrientes y los transporta a las diferentes partes de la planta. Los alumnos fueron observando las flores a lo largo de la semana y pudieron ver cómo los pétalos fueron cambiando de color.

Los alumnos disfrutaron muchísimo de ver con sus propios ojos el proceso de nutrición. Fue algo práctico en lo que pudieron trabajar en el huerto, crear mezclas de colores y asentar conocimientos científicos.



ANIMALES EN PELIGRO DE EXTINCIÓN (3º-4º)
Tercero y cuarto de primaria recibieron un mismo reto: concienciar a la Comunidad Escolar sobre algunas especies en peligro de extinción y la conservación de sus ecosistemas. Ambos cursos trabajaron en clase de ciencias naturales sobre seres vivos. Tercero se centró más en los ecosistemas y cuarto en el estudio de diferentes clases de animales.

Los alumnos pudieron trabajar de manera cooperativa, utilizando habilidades artísticas para crear su propia campaña de concienciación y haciendo uso de las TIC para crear vídeos que luego compartieron mediante códigos QR en la exposición final que prepararon. ¡Fue todo un éxito que disfrutaron familias y el resto de la Comunidad Educativa!



CAPAS DE LA GEOSFERA (3º)

El conocimiento del planeta tierra es de gran interés para los alumnos de tercero. Pero, ¿qué hacer para que sean realmente conscientes de las diferentes capas que conforman la geosfera? Haciendo uso de plastelina de diferentes colores pudieron ir creando su núcleo, manto y corteza.

Para ellos fue muy gratificante poder experimentar y crear ellos mismos su planeta tierra con las distintas capas. El poder tocar, crear y llevar a algo concreto conceptos tan abstractos les hace disfrutar mucho más de su aprendizaje.




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