In children's education nothing like living real examples. Theories can be
shown. We can put into practice our ideas or questions, in this way we can
understand topics such as earthquakes. Within the project we are carrying out about
Earth and soil, its characteristics and properties; we find that the central
idea is that soil is a natural element and it is
important for the sustenance of human being, both in terms of food and as the place that gives us shelter.
Within the STEAM experience, we have seen how not only aesthetics is
important when building but
also its design, the basement of any building 3D figure gives us a
good idea of how a stable structure should
behave in an earthquake ground.
Through experience, we put the sand and
the soil in contrast; we continued asking ourselves in which way we could build on it.
En educación infantil nada como los ejemplos vivos. Donde se
demuestren las teorías y luego estas llevarlas a la práctica nuestra ideas y
preguntas sobre cualquier tema, esto nos ayuda a comprender mejor temas tan
curiosos como los terremotos. Dentro del proyecto que estamos realizando sobre la
tierra sus características y propiedades nos encontramos con la idea central en
la tierra como elemento natural es importante para el sustento del hombre,
tanto en la alimentación como en el lugar que nos da cobijo.
Dentro de la experiencia STEAM hemos visto como no solo la estética
es importante al construir un edificio si no su diseño, la base de una figura
3D nos da indicios de la buena sujeción de cómo debería ser una buena estructura
en un terreno de temblores de tierra.
Mediante la experiencia pusimos en contraste la arena, y
seguimos preguntándonos cómo se podría construir sobre ella.
Comentarios
Publicar un comentario